Bir ülkenin geleceği
olan öğrencilerin yetiştirilmesi, eğitimi ve ihtiyaçlarının belirlenmesi ancak
sağlıklı okul-aile İşbirliği ile sağlanabilir. Veliler, okulların olmadığı eski
çağlardan bu yana çocuklarının ilk eğitimcileri olmuşlardır. İlk eğitim önce
anne daha sonrada baba tarafından veriliyordu. Medeniyet ilerledikçe, evde
verilen eğitimlerin yanı sıra okullar da açıldı. Dünyadaki ilkokul M.Ö. 1580
yılında Mısır'da açılmıştır.
Orta çağ döneminde okul-aile işbirliğinin önemi
ortaya çıkmıştır. Yirminci yüz yılda ise, öğrenci-merkezli eğitimde
öğrencilerin istekleri, ihtiyaçları, ilgi alanları ve geleceğe dönük
amaçlarının belirlenmesi önem kazanmıştır Yirmi birinci yüzyıla girdiğimiz şu
günlerde ise dolaylı ya da dolaysız etkileşim içinde bulunan okul ve ailenin
işbirliği kaçınılmazdır.
Çünkü okulun ve ailenin sorumluluklarının nerede
başlayıp nerede bittiğini kesin çizgilerle birbirinden ayırmak zordur. Bu
nedenle 1980'li yıllardan itibaren okullar okul-aile işbirliğini
zenginleştirecek sistemler geliştirmeye başlamışlardır.
Okul-Aile işbirliğinin tarihi gelişimi ve değişimlerine
değindikten sonra öğretmen için veli toplantılarının öneminden bahsedelim.
Öğretmen veliler ile ortak veli toplantısından hariç birebir görüşerek,
öğrencilerin durumunu gözden geçirmeli sıkıntısı olanların sıkıntılarını
gidermeye çalışmalıdır. Bütün bunları göz önünde bulundurduğumuzda okul-aile
işbirliğinin öğrencinin başarısında önemli bir etkisi olduğunu görürüz.
Toplantımızda öğrencilerimizin başarıları için neler yapabileceği, başarıyı arttırma yollarının neler olduğu konusunda karşılıklı görüş alış verişinde bulunduk.. Toplantıya katılan tüm velilerime teşekkür ederiyorum..