14 Ağustos 2015 Cuma

UÇAK YAPALIM


Bugün uçak yapamaya karar verdik.

Oğlum birazda meraklıdır zaten hava araçlarına karşı. Aslında tüm çocuklar hava araçlarını severler diye biliyorum ancak özellikle uçaktan korkanların sayısı da az değil.


Çocukken kendi yaptığımız oyuncaklarla oynamayı çok severdim. Şimdilerde aynı şeyi oğlumla yapmaya çalışıyorum.

Gelelim uçağımıza.


Malzemeler:
3 adet yarım renkli karton
Karton kutu
Yapıştırıcı
Makas
Kutu kolanın kutusu yada onun  büyük- küçük versiyonları.


Yapılışı

Öncelikle kanatlarını oval kesiyoruz. Sonrasında kanatların kenarlarını oval yapıyoruz. Ben bir karton kutudan kestim biraz sert olsun diye. Bu şekilde iki adet kesiyoruz.

Sonrasında bu kanatları renkli karton ile kaplıyoruz. Ben sadece bir taraflarıı kapladım sizler iki tarafıda kaplayabilirsiniz.

Daha sonra teneke kutumuzu kartonla kaplıyoruz. Alt ve üst kısmını yuvarlaklar keserek yapıştırıyoruz.

Sonrasında kanatları teneke kutunun alt ve üst kısmına yapıştırıyoruz.
 En sonununda ön pervanesini yapınca uçağımız tamamlanıyor.
Burada iki kanat arasına kürdan, renkli pipetler yapıştırılarak daha güzel hale getiriliebilir.


Biz şimdilik  yapmadık.

Birde alt tekerlek kısmı eski oyuncak arabalardan falan sökülecek tekerlekler tel ile bağlanabilir.

Şimdilik hepsi bu kadar.


 Not: Türk Hava Kurumu Ata Model Uçakları vardır. 

Çocuğunuz gereçekten uçaklara meraklı ise mutlaka bir THK şubesine uğrayıp, konu ile ilgili bilgi alın. Böylelikle çocuğunuzu havacılık alanında desteklemiş olursunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder