11 Ağustos 2015 Salı

YEL DEĞİRMENİ YAPALIM

yel değirmeni yapmak

Merhabalar bugün etkinliğimiz yel değirmeni yapmak. Tatilimizde oğlumla görüdüğümüz ve çok değişik bulduğu yel değirmenin bir maketini evde bizler yapalım dedik.

Oğluma hadi yel değirmeni yapalım,dediğimde sevinçten uçacak gibi oldu.
Eminim şu yaz günlerinde sizlerinde evde sıkılan çocukları varsa birlikte yapabileceğiniz hem basit hem eğlenceli bir etkinlik.


Öncelikle malzemeler

1.İki tane  renkli karton. (renk uyumu güzel olursa değirmen çok güzel görünüyor.)
2. değirmeni kanatlarını yapmak için tahta,pipet, ve beyaz kağıt. (Ben pipetle yaptım ancak pipeti yapıştırmak biraz zor oldu. Sizler çöp şiş kullanabilirsiniz.)
3.Makas,yapıştırıcı (Ben yapıştırıcı olarak print kullandım, sizler su bazlı, yada sıvı kullanabilirsiniz.)




Yapılışı

yel değirmeni yapmakÖncelikle gövde kısmı için kartonlardan birisi silindir olacak şeklinde yapıştırılır. Önemli olan gövdenin yüksekliği nekadar olsun. Benim oğlum büyük olsun dediği için ben kartonu hiç kesmeden yaptım. Ama sizler boyutuna birlikte karar verebilirsiniz.

Sonra silindirin üzerini kapatmak için koni şeklinde diğer kartonun kesipi yapıştırılması. Bir çeşit silindirimizin açık olan üst kısmına koni şeklinde kapak yapıyoruz.

Ve koniyi silindirin üst kısmına yapıştırıyoruz. (bizim yaptığımızda silindir biraz konini içerisine girdi. Ancak sizler tan üstüne yapıştırabilirsiniz. )







yel değirmeni yapmak
Sonrasında değirmenin kanat kısnımı ise, eşit büyüklüklerde kağıt kesiyoruz. Kağıtların bir ucuna pipet yada çöp şiş yapıştırıyoruz. Bir çeşit bayrak gibi görünüyor.
Böylece dört adet yaptıktan sonra bir kağıtla bunları birleştiriyoruz.

Şimdi gelelim birleştirmeye.





yel değirmeni yapmak

Biz değirmenin gödesinin üst kısmında bir delik açtık. Sonrasında bu açtığımız deliğin içerisine pipet yerleştirdik.

Ve kanatlarla birleştirdik.
Sonuçta değirmenimiz hazır.


Sizler birleştirme kısmı için daha farklı yöntemler kullanabilirsiniz. Raptiye , toplu iğne vb.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder