Neden
öğretiyorsunuz? Öğrencilerin öğrenmesini izlemek içinizi sevinçle doldurduğu
için mi? Onlara bir şeyler vermek istediğiniz için mi? Başka bir şeyi
yaptığınızı hayal bile edemediğiniz için mi? İşte bir düzineden fazla öğretmenin
içten ve dürüst kelimelerle niye öğrettiğini değerlendiriyor.
Öğretiyorum çünkü
… bazı öğrenciler için onlara inanan tek kişi ben olacağım. Bazı öğrenciler için onları
cesaretlendiren, kendilerine inanmalarına yardım eden ve öğrenmeye meraklı hale
gelmelerini sağlayan kişi bir tek benim. Öğretiyorum çünkü tarihi seviyorum ve
onu gençler için eğlenceli hale getirmeyi seviyorum. Bir öğrencinin sonunda
konunun farkına varmasını ve tarihin sadece geçmişte olmadığını anlamasını
izlemekten gurur duyuyorum. Bir öğrencinin cevaplayamayacağım bir soruyu
sormasını seviyorum çünkü bu benim daha fazla öğrenmem gerektiği anlamına
geliyor. Öğretiyorum çünkü başka hiçbir şey bu kadar zorlayıcı ya da
ödüllendirici değil. –Stephanie’nin Tarih Dükkanı
… hatırladığım ilk günden bu yana eğitimin önemi ailemde
kökleşmiş ve değerliydi.Bu ebeveynlerimin her şeyi ve
tanıdıkları herkesi Vietnam’da bırakıp 1988’de ABD’ye göç etmelerinin nedeni de
budur. Benim ve kardeşimin bugün sahip olduğumuz hayata kavuşmasının nedeni
budur. –Birinci sınıfta mutlu günler
… sınıf kendimi en çok evimde gibi hissettiğim yerlerden biri. Öğretmek bana yaratıcı olmak,
problemleri çözme, çok iyi plan yapma gibi beceriler veriyor – eğer o günün
başka ihtiyaçları olursa hala her şeyi pencerenin dışına atacak kadar esnek
değilim. İki günün asla aynı olmamasını seviyorum.- 2öğretmen
… öğrenenler, düşünenler ve problem çözücülerden oluşan bir
topluluk inşa edebilirim. Sınıf
benim yetenekleri geliştirme ve günümüz dünyasında öğrencilerimin hangi
işlevlere ihtiyaç duyduğunu bilmesinden sorumlu olduğum yerdir. Onlara yaratıcı
ve yenilikçi olmaları için öğretiyorum. Hata yapmanın sorun olmadığını
öğretiyorum. Değişim için katalizör olabilecek güce sahipler. Ben
yanlarındayken büyüyüp gelişmelerini izlemenin ayrıcalığını yaşıyorum. –Sandra Naufal
… bunun hayatımın çok önemli bir amacı olduğunu hissediyorum. Sanki öğretmenlik yaptığım
öğrencilerin hayat yokuşlarını tırmanırken karşılaştıkları savaşlarda onlar
için dövüşecek ve onların avukatlığını yapacak birine ihtiyaç duyduklarını
hissediyorum. Öğrencilerime onları mutlu ve üretken yetişkinler olarak büyümesini
sağlayacak tüm fırsatları vermek istiyorum. -Ashleigh
… çocukların öğrenmesini izlemek sevindirici. Öğretiyorum çünkü çocuklar
biraz cesaretlendirme ile ler şeyi yapabilir. Öğretiyorum çünkü bilgiyi
paylaşmak saygılı, sorumlu, istekli, işbirlikçi, terbiyeli, umursayan,
farkındalıklı, mutlu ve sevgi dolu çocuklar yetiştirmenin anahtarı. Öğretiyorum
çünkü büyük bir etki yapabilirim ve bunun bana verilen bir yetenek olduğunu
düşündüğüm için kendimi kutsanmış gibi hissediyorum. - KinderKay
… keşke ben de o yaşlardayken birileri bana daha fazla
öğretseydi. Beni
yere yıkan çok az bilgim ve çok fazla duygusallığım vardı – ve bunun olmasına
gerek yoktu! Çocuklara dünyayı anlamalarına yardım etmek ve onun tarafından
dövülmesini önlemek içni öğretiyorum, böylece doğru olduğunu bildikleri
yanlışlarını düzeltebilirler. Biz dünyayız fakat sevgi dolu ve verimli bir
şekilde davranmalıyız. Bazen ihtiyacımız olan tek şey ceplerimizde biraz daha
bilgi. Cepleri doldurmayı öğretiyorum –birilerinin benim üzerimde de
uygulamasını isteyeceğim küçük güçlü içgörüleri çocuklarla paylaşmak için. – Ben zorbageçirmez müziğim.
… başkalarının öğrenme yolculuğunu kolaylaştıran biri olarak
rolümün tadını çıkarıyorum. Sınıflarda
gençlerle, ikizlerle ya da okul öncesi olan çocuklarla çalışırken ya da
yetişkinlere teknolojiyi anlatırken, yaşam boyu öğreniciler olmaları için ihtiyaç
duydukları araçlara ulaşmalarını sağlamak benim için zevk oluyor. –OynaÖğrenÖğret
… edebi kültüre tutkunum. Edebi kültünün tüm öğrenmenin
temeli olduğuna inanıyorum. Öğrenciler daha iyi okuyucular ve zayarlar oldukça
tüm derslerdeki performansları artıyor ve daha iyi düşünebiliyorlar ve
düşüncelerini daha iyi anlatıyorlar. Okuryazarlık okulda, iş yerinde ve toplumda
en etkili bir şekilde geliştirilmesi gereken bir beceri. Okuryazarlık (edebi
kültür) öğrencileri neyin peşinden koşmayı seçerlerse seçsinler güçlendiren ve
başarıya ulaştıran, aktif ve bağımsız düşünücüler, yaşam boyu öğreniciler olma
becerisi veriyor. İnsanlar okuryazarlıkta yüksek seviyelerde olduğunda
diğerlerinin ulaşamayacağı fırsat kapıları açılır –ve ben öğrencilerim için
mümkün olduğunca çok kapının açılmasına yardım etmeyi istiyorum. –Edebi Sherri
… öğrencilerimin hayatına yatırım yapmak bir ayrıcalık. Bir yıl boyunca o çocuklara
sahibim – ve biliyorum onlar orada kazara bulunmuyor. Her biri bana ihtiyaç
duyuyor ve benim de onlara ihtiyacım var. Her öğrencimin kendini değerli,
dinlenen ve harikalar gerçekleştirme kapasitesine sahip hissetmesini isterim.
Öğretmenin bir sorumluluk olduğunu görüyorum – büyük bir çaba ve coşku ile, iyi
bir şekilde yapılmayı hak eden bir şey. –Jessica Lawler
… kesinlikle bir aile işi. Ailemizin 1880’lere kadar
uzanan nesillerinin hepsi eğitimciydi! Ailemiz, kim olduğumuz ve ne yaptığımızı
belirleyen en büyük parçalardan biri olarak eğitimin gücüne inanıyor. Diğerleri
“Büyüyünce ne olmak istiyorsun?” sorusuna cevap verirken biz “Ne öğreteceksin”
sorusuna cevap veriyorduk. –İhtiyacımız olan her şey
… bana öğretilen ilk şeydi. İlk başka annem, daha sonra
sekiz yaş öğretmenim ve son olarak lisedeki tarih öğretmenim olmak üzere birkaç
harika öğretmenim olduğu için çok şanslıydım. Her üçü de benim okuma aşkımı
teşvik eden enstrümanlar oldu. Ben de öğrencilerim için bunu yapan iri olmak
istedim. - Öğrenmek harika olmalı.
… Bir öğrenciyi, bir öğretmeni, bir ebeveyni ya da herhangi
birini öğrenirken izlemekten daha ödüllendirici bir şey olduğunu hayal
edemiyorum. -Otizm Sınıfı-Christine Reeve
…Bu bir meydan okuma! Öğrencileri motive olmuş
ilgili tutmanın yollarını bulmak (30 yıllık emekli bir öğretmenim… Ve evet
zaman gerçekten değişti!) onları öğretirken bile asla sıkıcı değildi.
Öğrencilerimin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırken her zaman gelişiyorum,
değişiyorum ve olgunlaşıyorum. Sanırı öğrencilerim öğrenmekten heyecan duyuyor
çünkü ben öğretmekten heyecan duyuyorum! –İki Oğul ve Bir Baba Yapımcılık
… 20’den fazla öğrenciyi sevdiğinizde ve onlara değer
verdiğinizde, onların da sizi değer verdiğinde, ne kadar yoğun, çılgınca,
adaletsiz ve stres dolu olsa da bundan vazgeçmek biraz zor. Bilginin hediyesini sunmak,
paha piçilemez. –Amy’nin Akıllı Tasarımları
… İstiyorum! Küçük
bir çocuk olduğum günlerden beri hep bir öğretmen olmak istedim ve
öğrencilerime akıllarına ve kalplerine ne olmayı istediklerini koyarlarsa o
olabileceklerini aşılıyorum. –Bayan Schlachter
… Sonunda, nihayet “anladığında” bir çocuğun yüzünde oluşan
şaşırmış başıkı ve neşe dolu ifadeyi görmekten daha iyi birkaç şey ancak var. Öğrencilerime, onların
başarılarından ne kadar gurur duyduğumu söylerken gerçekten bunu kastediyorum.
Onlar benim çocuklarım ve hayatta nereye giderlerse gitsinler benim bir parçamı
alırlar. Öğretmenler olarak biz gerçekten dünyaya dokunuruz! –Sonsuz Olasılıklar