2 Ağustos 2015 Pazar

Neden Öğretmenlik Yapıyorsunuz?

Neden öğretiyorsunuz? Öğrencilerin öğrenmesini izlemek içinizi sevinçle doldurduğu için mi? Onlara bir şeyler vermek istediğiniz için mi? Başka bir şeyi yaptığınızı hayal bile edemediğiniz için mi? İşte bir düzineden fazla öğretmenin içten ve dürüst kelimelerle niye öğrettiğini değerlendiriyor. 







Öğretiyorum çünkü

… bazı öğrenciler için onlara inanan tek kişi ben olacağım. Bazı öğrenciler için onları cesaretlendiren, kendilerine inanmalarına yardım eden ve öğrenmeye meraklı hale gelmelerini sağlayan kişi bir tek benim. Öğretiyorum çünkü tarihi seviyorum ve onu gençler için eğlenceli hale getirmeyi seviyorum. Bir öğrencinin sonunda konunun farkına varmasını ve tarihin sadece geçmişte olmadığını anlamasını izlemekten gurur duyuyorum. Bir öğrencinin cevaplayamayacağım bir soruyu sormasını seviyorum çünkü bu benim daha fazla öğrenmem gerektiği anlamına geliyor. Öğretiyorum çünkü başka hiçbir şey bu kadar zorlayıcı ya da ödüllendirici değil. –Stephanie’nin Tarih Dükkanı
… hatırladığım ilk günden bu yana eğitimin önemi ailemde kökleşmiş ve değerliydi.Bu ebeveynlerimin her şeyi ve tanıdıkları herkesi Vietnam’da bırakıp 1988’de ABD’ye göç etmelerinin nedeni de budur. Benim ve kardeşimin bugün sahip olduğumuz hayata kavuşmasının nedeni budur. –Birinci sınıfta mutlu günler
… sınıf kendimi en çok evimde gibi hissettiğim yerlerden biri. Öğretmek bana yaratıcı olmak, problemleri çözme, çok iyi plan yapma gibi beceriler veriyor – eğer o günün başka ihtiyaçları olursa hala her şeyi pencerenin dışına atacak kadar esnek değilim. İki günün asla aynı olmamasını seviyorum.- 2öğretmen
… öğrenenler, düşünenler ve problem çözücülerden oluşan bir topluluk inşa edebilirim. Sınıf benim yetenekleri geliştirme ve günümüz dünyasında öğrencilerimin hangi işlevlere ihtiyaç duyduğunu bilmesinden sorumlu olduğum yerdir. Onlara yaratıcı ve yenilikçi olmaları için öğretiyorum. Hata yapmanın sorun olmadığını öğretiyorum. Değişim için katalizör olabilecek güce sahipler. Ben yanlarındayken büyüyüp gelişmelerini izlemenin ayrıcalığını yaşıyorum. –Sandra Naufal
… bunun hayatımın çok önemli bir amacı olduğunu hissediyorum. Sanki öğretmenlik yaptığım öğrencilerin hayat yokuşlarını tırmanırken karşılaştıkları savaşlarda onlar için dövüşecek ve onların avukatlığını yapacak birine ihtiyaç duyduklarını hissediyorum. Öğrencilerime onları mutlu ve üretken yetişkinler olarak büyümesini sağlayacak tüm fırsatları vermek istiyorum. -Ashleigh
… çocukların öğrenmesini izlemek sevindirici. Öğretiyorum çünkü çocuklar biraz cesaretlendirme ile ler şeyi yapabilir. Öğretiyorum çünkü bilgiyi paylaşmak saygılı, sorumlu, istekli, işbirlikçi, terbiyeli, umursayan, farkındalıklı, mutlu ve sevgi dolu çocuklar yetiştirmenin anahtarı. Öğretiyorum çünkü büyük bir etki yapabilirim ve bunun bana verilen bir yetenek olduğunu düşündüğüm için kendimi kutsanmış gibi hissediyorum. - KinderKay
… keşke ben de o yaşlardayken birileri bana daha fazla öğretseydi. Beni yere yıkan çok az bilgim ve çok fazla duygusallığım vardı – ve bunun olmasına gerek yoktu! Çocuklara dünyayı anlamalarına yardım etmek ve onun tarafından dövülmesini önlemek içni öğretiyorum, böylece doğru olduğunu bildikleri yanlışlarını düzeltebilirler. Biz dünyayız fakat sevgi dolu ve verimli bir şekilde davranmalıyız. Bazen ihtiyacımız olan tek şey ceplerimizde biraz daha bilgi. Cepleri doldurmayı öğretiyorum –birilerinin benim üzerimde de uygulamasını isteyeceğim küçük güçlü içgörüleri çocuklarla paylaşmak için. – Ben zorbageçirmez müziğim.
… başkalarının öğrenme yolculuğunu kolaylaştıran biri olarak rolümün tadını çıkarıyorum. Sınıflarda gençlerle, ikizlerle ya da okul öncesi olan çocuklarla çalışırken ya da yetişkinlere teknolojiyi anlatırken, yaşam boyu öğreniciler olmaları için ihtiyaç duydukları araçlara ulaşmalarını sağlamak benim için zevk oluyor. –OynaÖğrenÖğret
… edebi kültüre tutkunum. Edebi kültünün tüm öğrenmenin temeli olduğuna inanıyorum. Öğrenciler daha iyi okuyucular ve zayarlar oldukça tüm derslerdeki performansları artıyor ve daha iyi düşünebiliyorlar ve düşüncelerini daha iyi anlatıyorlar. Okuryazarlık okulda, iş yerinde ve toplumda en etkili bir şekilde geliştirilmesi gereken bir beceri. Okuryazarlık (edebi kültür) öğrencileri neyin peşinden koşmayı seçerlerse seçsinler güçlendiren ve başarıya ulaştıran, aktif ve bağımsız düşünücüler, yaşam boyu öğreniciler olma becerisi veriyor. İnsanlar okuryazarlıkta yüksek seviyelerde olduğunda diğerlerinin ulaşamayacağı fırsat kapıları açılır –ve ben öğrencilerim için mümkün olduğunca çok kapının açılmasına yardım etmeyi istiyorum. –Edebi Sherri
… öğrencilerimin hayatına yatırım yapmak bir ayrıcalık. Bir yıl boyunca o çocuklara sahibim – ve biliyorum onlar orada kazara bulunmuyor. Her biri bana ihtiyaç duyuyor ve benim de onlara ihtiyacım var. Her öğrencimin kendini değerli, dinlenen ve harikalar gerçekleştirme kapasitesine sahip hissetmesini isterim. Öğretmenin bir sorumluluk olduğunu görüyorum – büyük bir çaba ve coşku ile, iyi bir şekilde yapılmayı hak eden bir şey. –Jessica Lawler
… kesinlikle bir aile işi. Ailemizin 1880’lere kadar uzanan nesillerinin hepsi eğitimciydi! Ailemiz, kim olduğumuz ve ne yaptığımızı belirleyen en büyük parçalardan biri olarak eğitimin gücüne inanıyor. Diğerleri “Büyüyünce ne olmak istiyorsun?” sorusuna cevap verirken biz “Ne öğreteceksin” sorusuna cevap veriyorduk. –İhtiyacımız olan her şey
… sözsüz otistik çocuklara ses vermek istiyorum. – Susan Berkowitz
… bana öğretilen ilk şeydi. İlk başka annem, daha sonra sekiz yaş öğretmenim ve son olarak lisedeki tarih öğretmenim olmak üzere birkaç harika öğretmenim olduğu için çok şanslıydım. Her üçü de benim okuma aşkımı teşvik eden enstrümanlar oldu. Ben de öğrencilerim için bunu yapan iri olmak istedim. - Öğrenmek harika olmalı.
… Bir öğrenciyi, bir öğretmeni, bir ebeveyni ya da herhangi birini öğrenirken izlemekten daha ödüllendirici bir şey olduğunu hayal edemiyorum. -Otizm Sınıfı-Christine Reeve
…Bu bir meydan okuma! Öğrencileri motive olmuş ilgili tutmanın yollarını bulmak (30 yıllık emekli bir öğretmenim… Ve evet zaman gerçekten değişti!) onları öğretirken bile asla sıkıcı değildi. Öğrencilerimin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırken her zaman gelişiyorum, değişiyorum ve olgunlaşıyorum. Sanırı öğrencilerim öğrenmekten heyecan duyuyor çünkü ben öğretmekten heyecan duyuyorum! –İki Oğul ve Bir Baba Yapımcılık
… 20’den fazla öğrenciyi sevdiğinizde ve onlara değer verdiğinizde, onların da sizi değer verdiğinde, ne kadar yoğun, çılgınca, adaletsiz ve stres dolu olsa da bundan vazgeçmek biraz zor. Bilginin hediyesini sunmak, paha piçilemez. –Amy’nin Akıllı Tasarımları
… İstiyorum! Küçük bir çocuk olduğum günlerden beri hep bir öğretmen olmak istedim ve öğrencilerime akıllarına ve kalplerine ne olmayı istediklerini koyarlarsa o olabileceklerini aşılıyorum. –Bayan Schlachter
… Sonunda, nihayet “anladığında” bir çocuğun yüzünde oluşan şaşırmış başıkı ve neşe dolu ifadeyi görmekten daha iyi birkaç şey ancak var. Öğrencilerime, onların başarılarından ne kadar gurur duyduğumu söylerken gerçekten bunu kastediyorum. Onlar benim çocuklarım ve hayatta nereye giderlerse gitsinler benim bir parçamı alırlar. Öğretmenler olarak biz gerçekten dünyaya dokunuruz! –Sonsuz Olasılıklar